söndag 27 april 2008

Test av mitt Headshot Project

Jag fick idén av den amerikanske bröllopsfotografen Becker. Han plåtar ibland porträtt gratis vid olika events. Sen lägger han ut dem på sin hemsida där de som blivit fotograferade kan hämta ner filerna gratis. Jag tyckte idén var kul. Som marknadsföring är det ju kanon. Man får visa upp sina bilder, samtidigt som man får besök på hemsidan. Så sagt och gjort. Idag på Åsa Designs minimässa med brud- och balklänningar, nagelförlängning, håruppsättningar och bröllopsfoto :-) testade jag idén för första gången. Och den enkla varianten blev mycket uppskattad.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud vilken bra och rolig idè, samtliga tjänar ju enormt på det! och vilken ändå relativt billig marknadsföring, kan tänka mig att dom avfotograferade blev riktigt nöjda.

fotograf wiwi aronsson, borås - knallerian sa...

Spännande, lycka till med detta projekt.
w